Перейти до основного вмісту

Як сформувати у дитини інтерес до читання

Бажання читати і стійкий інтерес до читання формується в сім'ї. щоб сформувати у дитини звичку читати треба багато часу і зусиль. Світовий досвід підказує: треба якомога раніше долучати дитину до читання, до книги. Чи розвинеться допитливість і інтерес до читання залежить в першу чергу від рідних - мами чи тата, бабусі чи дідуся.


Читання розширює кругозір дитини, формує моральні цінності, вчить культурно поводитися, красиво говорити, збагачує мову, покращує пам'ять. Книга є чудовою можливістю для захоплюючого, цікавого і корисного проведення часу.

Ставлення до читання у дітей вельми суперечливе. Але саме від читання залежать навчальні успіхи дитини. Зрозуміло, що читання в школі є основою для вивчення всіх дисциплін. Крім того, начитаність школярів визначає рівень міжособистісних відносин у класі, обумовлює духовний клімат в школі і вдома.

Насолоджуйтесь читанням самі і виробіть у дітей ставлення до читання, як до задоволення. Основою навчання завжди був власний приклад. Ваше завдання зробити так, щоб у списку пріоритетів читання піднялося якомога вище. Для цього дитина повинна знати, що читання є корисним і цікавим. Якщо дитина бачить вас з книгою, то вона зробить висновок, що читання для вас цікаве і є елементом дорослого життя, яке діти дуже часто прагнуть копіювати.

Спочатку читайте дитині, потім читайте разом з нею, за ролями і по черзі. Читайте книги виразно, грайте ролі. При виборі книг враховуйте доступність літературного твору відповідно до вікових та психологічних особливостей дитини. Обирайте книги, що відповідають захопленням вашої дитини. Це допоможе сформувати у дитини відчуття, що від книг можна отримувати задоволення та позитивні емоції.

Через художні образи творів виховуються сміливість, допитливість, ефективні комунікативні навички, співчуття, чуйність і дбайливе ставлення до близьких. Тому обов'язково обговорюйте прочитане. Пояснення незнайомих слів є однією з умов, що забезпечують повноцінне сприйняття твору. Інтерес до прочитаного сильно знижується, коли в тексті багато незрозумілих слів.
Не змушуйте дитину дочитувати книгу, над якою вона нудьгує. Нудьга не повинна асоціюватися з читанням, інакше читання буде сприйматися як покарання.
Джерело: dityinfo.com

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

15 травня. Самостійне опрацювання

 Ми працювали разом, синхронно, на онлайн-уроках. Тепер тобі залишилось попрацювати самостійно в асинхронному режимі. Завдання опубліковані включно з тими, що опрацьовувались на уроці для тих, хто не зміг бути.

Вправи до уроку "Іменники. Хто? Що?"

Декілька вправ до уроку з теми "Слово. Іменник". Урок "Назви предметів. Хто? Що?" до підручника Большакова І., Пристінська М. "Українська мова" 2 клас

Завдання на 8 квітня

Завдання з української мови, Я досліджую світ та мистецтва на 7 квітня. Виконані завдання фотографуй, знімай на відео і завантажуй у ClassDojo. Або, якщо у тебе не встановлений додаток  ClassDojo, то в особисті повідомлення в Viber.