Перейти до основного вмісту

Урок математики. "Повторення вивченого. Задачі на пропорційне ділення. Розв’язування рівнянь і нерівностей"

Тема. Повторення вивченого. Задачі на пропорційне ділення. Розв’язування рівнянь і нерівностей
Мета: повторити множення багатоцифрових чисел на круглі та розрядні числа; закріплювати вміння розв’язувати задачі, рівняння і нерівності; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета, товариськість, доброзичливість.

Тип уроку: урок повторення та закріплення вивченого
Обладнання та ТЗН: мультимедійной комплекс, картки для поділу класу на групи, футбольні ворота, м’яч, табло.
Зміст уроку

I. Організаційний момент
Треба дружно привітатись:
Добрий день!
Дружно, голосно сказати:
Добрий день!
До гостей поверніться,
Усім посміхніться.
Ще раз дружно привітайтесь:
Добрий день!

- Девіз нашого уроку.
Математика – наука
Точна і серйозна.
І прожить без неї нам
Навіть дня не можна.
Міркуємо – швидко!
Відповідаємо – правильно!
Лічимо – точно!
Пишемо – гарно!

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку
- Сьогодні у нас незвичний урок математики. Ми з вами пограємо в футбол - футбол математичний. У футбол грають дві команди. Отже і ми з вами розділимось, для цього кожен з вас витягне картки. Ті хто отримав картки одного кольору і об’єднуються у команди - команда Синіх і команда Жовтих. Також ми повторимо множення багатоцифрових чисел на круглі та розрядні числа, будемо закріплювати вміння розв’язувати задачі, рівняння і нерівності.

IIІ. Контроль, корекція та закріплення знань.
- Перш ніж футболісти виходять на футбольне поле вони обов’язково проходять медичний огляд. Лікар дозволяє чи не дозволяє виходити гравцям на поле. Нашим дозволом буде перевірка домашнього завдання. Обміняйтесь зошитами і зробіть взаємоперевірку.
1. Перевірка домашнього завдання. Взаємоперевірка.
Завдання 847
Розв’язання
1) 2 + 3 = 5 (сп.) — пошила швачка;
2) 10 : 5 = 2 (м) — на одну спідницю;
3) 2 · 2 = 4 (м) — за перший день.
Відповідь: 4 м тканини витратила швачка за перший день.
Завдання 848
620 · 600 = 372 000; 70 070 – 9000 = 61 070;
870 · 90 = 78 300; 4900 · 20 = 98 000;
570 · 60 : 5 = 34 200 : 5 = 6840; 49 544 : 8 = 6193.
- Гравці команд допускаються до гри. Гра починається. Жовті картки попередження отримують гравці у якіх були помилки в домашньому завданні ...
2.Усні обчислення. Кожна команда отримує завдання. Гравці почерзі обчислюють приклади.
500 · 5 600 · 4
240 : 20 420 : 20
360 : 18 540 : 18
40 · 80 60 · 30
6 · 600 8 · 700
- Команда, яка правильно і швидко виконала завдання забиває гол у ворота суперника. Рахунок нашого матчу ....
3.Гра “Ланцюжок”. (текст завдання в презентації). Коментоване обчислення виразів і запис відповідей у зошит.
- Ми будемо перепасовувати наш м’яч, одночасно обчислюючи приклади, якщо гравець обчислює неправльно - м’яч переходить до команди суперника.
Знайди суму чисел 29 і 37, збільш її у 10 разів, зменш у 20 разів, знайди різницю отриманого числа і числа 7, знайди число, яке у 13 разів менше отриманого, отримане число - перший множник, другий множник - 38, знайди добуток, на скільки дане число більше 70? Помнож на 16, зменш у 32 рази, збільш у 230 раз, зменш у 10 разів, знайди наступне число.
(66, 660, 33, 26, 2. 76, 6, 96, 3, 690, 69, 70)
Команда ... Забиває гол у ворота суперника. Рахунок матчу ...

IV. Робота над темою уроку
1.Робота за підручником (с. 137–138). Письмове виконання завдань з поясненням на дошці.
- У футболі гру з центру поля починає команда, якій забили гол. Тож розв’язувати задачу 849 іде гравець команди ...
Розв’язання
1) 72 : 4 = 18 (кг) — в одній каністрі;
2) 54 : 18 = 3 (кан.) — потрібно.
Відповідь: 3 каністри потрібно, щоб розлити 54 кг гасу.
- Задача розв’язана правильно. Команда ... Забиває гол супротивникам. Рахунок матчу стає ...
- М’яч переходить до команди ... Якщо гравець команди помиляється з обчисленням рівняння, то м’яч переходить до іншої команди.
Завдання 852
x : 20 = 240   x · 20 = 200
x = 240 · 20   x = 200 : 20
x = 4800   x = 10

840 : x = 20   30 · x = 960
x = 840 : 20   x = 960 : 30
х = 42   x = 32
- Молодці, ви виконали завдання. Рахунок матчу стає ...
- М’яч переходить до команди ... Якщо гравець команди помиляєтьсявз обчисленнях, то м’яч переходить до іншої команди.

2. Усне виконання завдань
Завдання 855
4 · 320 · 5 = (4 · 5) · 320 = 20 · 320 = 6400;
15 · 2 · 240 = (15 · 2) · 240 = 30 · 240 = 7200;
180 · 5 · 20 = 180 · (5 · 20) = 180 · 100 = 18 000;
50 · 128 · 2 = 128 · (2 · 50) = 128 · 100 = 12 800.

3. Фізкультхвилинка
- Перший тайм завершився.
Ой, як світить сонечко
в класі у віконечко!
Хіба ж можуть діти
смирно посидіти?!
- З центру поля починає команда ... і отримує задачу 851.

3. Робота над задачею
Завдання 851
В два магазини привезли 8 ящиків помідорів. До першого магазину привезли 60 кг помідорів, а до другого — 36 кг помідорів. Скільки ящиків привезли в кожен магазин?
Розв’язання
1) 60 + 36 = 96 (кг) — привезли в обидва магазини.
2) 96 : 8 = 12 (кг) — в одному ящику.
3) 60 : 12 = 5 (ящ.) — у перший магазин.
4) 36 : 12 = 3 (ящ.) — у другий магазин.
Відповідь: 5 ящиків помідорів привезли в перший магазин, 3 ящики помідорів у другий магазин.
- Команда ... Забиває гол у ворота команди ..., яка продовжує з центру поля і отримає завдання 853.
- А зараз команди в центрі поля і отримують завдання 850. Гравці якої команди швидко і правильно розв’яжуть завдання 850, та команда і забиває м’яч у ворота суперника.

4. Робота в групах.
Завдання 850
Розв’язання
1) 54 + 36 = 90 (кг) — було бензину;
2) 90 : 5 = 18 (кг) — в одній каністрі;
3) 54 : 18 = 3 (кан.) — у перший автомобіль;
4) 36 : 18 = 2 (кан.) — у другий автомобіль.
Відповідь: 3 каністри було заправлено в перший автомобіль і 2 каністри — в другий автомобіль.
- Команда ... Забиває гол у ворота команди ..., яка продовжує з центру поля і отримає завдання 854.

5.Усне виконання завдань.
Завдання 854
54 : (2 · 9) = 54 : 18 = 3;   32 : (4 · 4) = 32 : 16 = 2;
54 : 2 : 9 = 27 : 9 = 3;   32 : 4 : 4 = 8 : 4 = 2;
96 : (12 · 4) = 96 : 48 = 2;   96 : 4 : 12 = 24 : 12 = 2.
- Завершився другий тайм матчу. Отсаточний рахунок ... Перемогу у важкій боротьбі здобула команда ...

V. Підсумок уроку. Рефлексія.
- Післяматчева пресконференція гравців. Вправа “Мікрофон”
Відповіді починаймо словами: Знаю... Вмію... Можу... Сподобалося...

Цікаві задачі.
Один чоловік купив три кози і заплатив 3 гривні. Запитання: по чому коза пішла? (По землі)
Троє людей чекали потяг три години. Скільки чекав потяг кожен? (Три години)
На складі було 5 цистерн з пальним, по 6 т в кожній. З двох цистерн пальне видали на заправку автобусів. Скільки цистерн залишилося? (Залишилося 5 цистерн)

VІ. Домашнє завдання.
Завдання 856; 857 (с. 138).

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

15 травня. Самостійне опрацювання

 Ми працювали разом, синхронно, на онлайн-уроках. Тепер тобі залишилось попрацювати самостійно в асинхронному режимі. Завдання опубліковані включно з тими, що опрацьовувались на уроці для тих, хто не зміг бути.

Вправи до уроку "Іменники. Хто? Що?"

Декілька вправ до уроку з теми "Слово. Іменник". Урок "Назви предметів. Хто? Що?" до підручника Большакова І., Пристінська М. "Українська мова" 2 клас

Завдання на 8 квітня

Завдання з української мови, Я досліджую світ та мистецтва на 7 квітня. Виконані завдання фотографуй, знімай на відео і завантажуй у ClassDojo. Або, якщо у тебе не встановлений додаток  ClassDojo, то в особисті повідомлення в Viber.