Перейти до основного вмісту

Урок природознавства "Чим і як живляться тварини? Ланцюги живлення"

Тема. Чим і як живляться тварини? Ланцюги живлення 
Мета. Формувати поняття «рослиноїдна, хижа, всеїдна тварина»; розвивати вміння розрізняти тварин за способом живлення; ввести поняття «Ланцюг живлення у природі»; закріпити вміння складати найпростіші ланцюги живлення, формувати вміння аналізувати об'єкти природи, встановлювати взаємозв'язки між ними; виховувати бережливе ставлення до тварин на основі осмислення взаємозв'язків між ними.

Обладнання: ілюстрації із зображенням тварин, таблички з надписами, роздатковий матеріал (картки), мультимедійна презентація.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Хід уроку
I. Організаційний момент.
Любі діти, у наш клас
Завітали люди щирі,
Привітайте в добрий час
Гостей посмішкою й миром.
Ми вам раді, люди добрі,
І вітаєм щиро вас.
Та запрошуєм ласкаво
На урок у 3 клас.
II. Хвилинка фенологічних спостережень.
(фенологія - наука про сезонні явища в природі)
Сьогодні 26 лютого. 
Сонце зійшло о 6 годині 16 хвилин, а зайде о 17 годині 5 хвилин.
Тривалість дня — 10 годин 11 хвилин.
Опади - відсутні.
Небо...(ясне, похмуре, хмарне).
Температура на 7 годину ранку становила...
Вітер....
III. Перевірка домашнього завдання.
1) Індивідуальна робота (картки)
2) Ми зараз перевіримо, як ви засвоїли попередню тему, чи були уважні на минулих уроках. І допоможе у цьому вікторина (2 команди: хлопчики — дівчата).
Вікторина:
Найвища тварина на Землі (жирафа).
Найбільший птах у світі (страус).
Найменший птах у світі (колібрі).
Найбільший у природі ссавець, що мешкає у воді (синій кит), на суші (слон).
Найменший ссавець (землерийка).
Хто хвіст свій залишає і від ворога тікає (ящірка)?
Яка тварина спить вниз головою (кажан)?
Який птах висиджує єдине пташеня, стоячи на лапах (пінгвін)?
Так, молодці, гарно впоралися із завданням. 
IVАктуалізація опорних знань учнів
3 метою перевірки ваших умінь дайте назву запропонованим групам тварин: комахи, риби, птахи, ссавці (робота в групах).
- Які істотні ознаки цих груп тварин, чому ви віднесли їх саме до цих груп?
VПовідомлення теми і мети уроку
Поміркуйте, завдяки чому тварини можуть жити і розвиватись? (відповіді учнів).
- Сьогодні ми дізнаємось про те, на які групи можна поділити тварин за способом живлення, ознайомимося з поняттям «ланцюжок живлення», будемо вчитися складати їх та аналізувати, встановлювати взаємозв'язки між ними.
VI. Вивчення нового матеріалу.
1) Пояснення вчителя з використанням мультимедійної презентації.
2) Перевірка первинного сприйняття.
На які три групи поділяють тварин за способом живлення?
- Яких тварин називають рослиноїдними? Наведіть приклади.
- Яких тварин називають хижими? Наведіть приклади.
- Яких тварин називають всеїдними? Наведіть приклади.
3) Первинне закріплення. Робота в зошиті — стр. 45.
До якої групи за способом живлення належить кожна тварина на картках. Наклей у відповідні віконечка.
- Обміняйтесь зошитами з сусідами, виконайте взаємоперевірку. За кожне правильне розташування зображення ви отримуєте 1 бал. Кількість балів визначте самостійно і запишіть в зошитах.
4) Самостійне опрацювання статті підручника — стр. 115 — 116.
- Розгляньте ілюстрації на стр. 116. Які ланки входять до ланцюга живлення?
Висновок: ланцюг живлення починається з рослини, це перша ланка, друга ланка — рослиноїдна тварина, третя ланка — хижа тварина.
VIІ. Практична робота.
1) Складання схеми ланцюгів живлення (робота в парах) з використанням роздаткового матеріалу.
2) Скласти схему ланцюгів живлення організмів лісу нашої місцевості (робота в групах).
VIІІ. Підсумок уроку.
1) Оцінювання роботи (самооцінка, взаємооцінка, оцінка вчителем).
2) Гра “Третій зайвий”
Ведмідь, лось, миша. Лисиця, вовк, олень. Заєць, їжак, яструб.
ІХ. Домашнє завдання.
Підручник — стр. 115 — 116, зошит — стр. 46.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

15 травня. Самостійне опрацювання

 Ми працювали разом, синхронно, на онлайн-уроках. Тепер тобі залишилось попрацювати самостійно в асинхронному режимі. Завдання опубліковані включно з тими, що опрацьовувались на уроці для тих, хто не зміг бути.

Вправи до уроку "Іменники. Хто? Що?"

Декілька вправ до уроку з теми "Слово. Іменник". Урок "Назви предметів. Хто? Що?" до підручника Большакова І., Пристінська М. "Українська мова" 2 клас

Завдання на 8 квітня

Завдання з української мови, Я досліджую світ та мистецтва на 7 квітня. Виконані завдання фотографуй, знімай на відео і завантажуй у ClassDojo. Або, якщо у тебе не встановлений додаток  ClassDojo, то в особисті повідомлення в Viber.