Перейти до основного вмісту

Урок-проект з природознавства "Не зривайте першоцвіти"

"Наші проекти. Не зривайте першоцвіти"
Мета: узагальнювати та розширювати знання учнів про першоцвіти, продовжувати розвивати вміння працювати в групах; збагачувати світогляд; розвивати допитливість, увагу, пам'ять, спостережливість, логічне та образне мислення, зв’язне мовлення, естетичний смак, фантазію; виховувати бережливе відношення до природи та бажання внести свій вклад у справу захисту природи.
Очікувані результати: учні повинні знати назви первоцвітів, які зростають в нашій місцевості; уміти доводити до оточуючих необхідність збереження природи.
Обладнання та матеріали: ілюстрації рослин-первоцвітів, мультимедійна презентація «Першоцвіти», роздатковий матеріал.
Презентація та наочність

Хід уроку
І. Організація учнів до уроку.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми і мети уроку.
Гра «Дешифрувальники»
Пршцвт
Тут зашифроване слово, яким називають перші весняні квіти.
Саме про першоцвіти, про їх охорону ми і поговоримо на сьогоднішньому уроці.
ІІІ. Актуалізація знань
1. Асоціативний кущ.
Що вам спадає на думку коли ви чуєте слово першоцвіти?
Першоцвіти - це...
2. Презентація “Першоцвіти”
ІV. Вивчення нового матеріалу
1. Охорона першоцвітів. Червона книга.
- Є такі рослини-першоцвіти, яких в Україні залишилося дуже мало, вони перебувають на межі зникнення. Перелік цих рослин можна знайти в особливій книзі, яка називається Червона книга України.
- Діти подумайте, чому цю книгу називають саме «червоною», а не зеленою чи синьою? (Бо червоний колір, це колір небезпеки, перестороги, він привертає увагу).
- Червона книга України - це ілюстрований перелік рідкісних видів та підвидів, тварин та рослин, що перебувають під загрозою зникнення на території України, і підлягають охороні. До Червоної книги України заносять види тварин і рослин, які постійно або тимчасово перебувають чи зростають у природних умовах в Україні і які підлягають особливій охороні на всій території України.
Фізкультхвилинка
2. Причини зникнення першоцвітів.
- Чому ж першоцвіти так швидко зникають з нашою землі. Може це якийсь злий чарівник приходить до нас і знищує їх? Чи може це самі люди винні в зменшенні чисельності першоцвітів?
- Назвіть причини зникнення першоцвітів.
Збирання квітів на букети.
Викопування рослин з корінням.
Винищення місць виростання першоцвітів.
Випас худоби в місцях виростання першоцвітів.
V. Групова діяльність
 Мотивація діяльності: молодці, діти,  ви багато знаєте про причини зникнення першоцвітів. Але ж не всі люди знають про це, тож давайте створимо інформаційні сторінки, плакати, в яких розповімо про першоцвіти нашої місцевості, та необхідність їх охорони. Потім ці сторінки розмістимо на території прилеглої до школи, нагадаємо оточуючим про необхідність збереження першоцвітів.
- А що ж таке плакат?
Плакат - це лаконічне, помітне, найчастіше кольорове зображення з коротким текстом, виконане, як правило на великому аркуші паперу, виготовляється з рекламноюінформаційною, навчальною метою. Основні вимоги до плакату такі: плакат повинен сприйматися з великої відстані, бути помітним на фоні інших засобів візуальної інформації. 
2. Завдання: скласти й оформити плакати «Наші першоцвіти. Бережіть першоцвіти».
1 група: про першоцвіти, які ростуть у нашій місцевості.
2 група: про причини зникнення в результаті збирання квітів на букети
3 група: про причини зникнення в результаті викопування їх з корінням.
4 група: про причини зникнення в результаті винищення місць їх виростання та випасу худоби.
3. Звіти груп.
Ми часто шукаємо зірку з небес,
Щоб звірити тихо бажання,
А квітку весняну — це чудо з чудес —
Зриваєм безжально, стоптавши ногами.
А їм, первоцвітам, й мороз не страшний,
В снігах розкошує привітна родина.
В них ворог один здичавілий, страшний,
Байдужа, безлика і хитра людина.

Природа нам - як рідний дім.
Вона усім - як мати,
Щоб лад завжди був в домі тім,
Про це нам треба дбати.
Іде весна і кличе нас  
В поля, теплом зігріті,
Та знати треба повсякчас,
Як слід й не слід чинити.

Не рви трави товсті жмути,
Не рви в букети квіти.
Все, що навколо бачиш ти,
Рости повинно й жити.
Цвітуть дерева з краю в край,
Буяє лист зелений.
Дерева, друже, не ламай -
Вони наші легені.

Помилуйсь на кожну гілку,
полюби і ліс і гай,
а сокиру, ножик й пилку
краще вдома забувай.
Не рви, не знищи, не зруйнуй -
Це заповідь для тебе.
Красу планети не зіпсуй —
Вона одна під небом.

І ні стеблинку, гілку чи травинку,
ти не образь, бо це страшенний гріх.
Бо в кожній з них живе тремка живинка, 
що світиться довірою до всіх.
Й віддячить за добро тобі
Земля теплом родинним,
Люби і бережи її,
Будь гідним її сином!
V. Підсумок уроку
Гра «Доведи або спростуй твердження». Послухайте і висловіть своє ставлення до тверджень 
 Червона книга – це пам’ятник природі.
 Червона книга – це нагадування про минуле.
 Червона книга – це турбота про майбутнє.
 Щастя – життя на асфальті, а не серед квітучих рослин.
 Без рослин Земля не збідніє.
 Рослини – це основа життя.
 Рослини – наші мовчазні беззахисні друзі, про яких треба дбати.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

15 травня. Самостійне опрацювання

 Ми працювали разом, синхронно, на онлайн-уроках. Тепер тобі залишилось попрацювати самостійно в асинхронному режимі. Завдання опубліковані включно з тими, що опрацьовувались на уроці для тих, хто не зміг бути.

Вправи до уроку "Іменники. Хто? Що?"

Декілька вправ до уроку з теми "Слово. Іменник". Урок "Назви предметів. Хто? Що?" до підручника Большакова І., Пристінська М. "Українська мова" 2 клас

Завдання на 8 квітня

Завдання з української мови, Я досліджую світ та мистецтва на 7 квітня. Виконані завдання фотографуй, знімай на відео і завантажуй у ClassDojo. Або, якщо у тебе не встановлений додаток  ClassDojo, то в особисті повідомлення в Viber.